Kids at Work


Voor de Fotovakschool hadden we de opdracht gekregen zelf een project te bedenken ter aanvulling van je portfolio rekening houdend met de leerdoelen die je jezelf stelde. Ik stelde mijzelf de opdracht een vierluik te maken waarbij ik van te voren bedacht hoe ik de foto's wilde hebben. Met behulp van schetsen en vooronderzoek werd mijn opdracht goedgekeurd.
 
Als opdracht had ik bedacht dat ik vier jonge kinderen (3 en 4 jaar) in een bepaald beroep wilde fotograferen. Daarbij had ik een aantal uitdagingen: belichten (passend bij het beroep), regisseren van de jonge kinderen (niet laten lachen, maar juist serieus met het beroep bezig zijn) en natuurlijk de planning/tijd (kinderen van deze leeftijd hebben geen zin in een fotoshoot van een paar uur....).
 
Hierbij de resultaten van mijn project. In de hoofdrol alleen maar neefjes en een nichtje. Marijn als huisarts in zijn praktijk, Julian als aannemer op de bouwplaats, Noah als laborant in een lab en Robin als zakenvrouw voor haar kantoor. Kids (en ouders, dank jullie wel voor de medewerking!!!)